Безвизијски режим у Београду

09. јун 2023.
Безвизијски режим у Београду

Због лаичког вођења политике, поверење грађана у јавни превоз ове градске Власти неће вратити никада. Због њихових поступака, коришћење јавног превоза постало је непоуздано и несносно са никада нижим комфором. Уместо да су прво направили нови систем па тек онда порушили  стари, како би грађанима транзиција била неосетна, они су супротно логици ствари урадили управо обратно. Без јасне визије и  пута увели су градски превоз у „безвизијски“ режим са још већим оптерећењем на градски буџет.

Без система контроле возила и враћања ручног бројања њихових полазака, довели су до тога да се редови вожње прескачу и полажење аутобуса постане нередовно и непоуздано. Грађани због тога на станицама морају да чекају аутобусе у јако дугим временским интервалима. Гужве у аутобусима, због свега овога су постале честа појава што све заједно доводи до још нижег комфора и незадовољства приликом коришћења јавног превоза. Поверење грађана се додатно подрива и опречним изјавама градоначелника да ће због нове наплате карата моћи да се обнови возни парк са нових 500 аутобуса и 100 трамваја. Како овај ценовник карата није економск већ служи за враћање поверења грађана, по речима Власти, само са њиме није могуће обновити возни парк. На који начин се онда планира то, једино уколико Власти не планирају повећање цене карата у скоријој будућности или ново кредитно задуживање Београда.

Апелујемо на градске Власти да повећају контролу полазака возила како би утицали на њихову редовност и тако смањили гужве у њима и омогућили грађанима да возила чекају у разумном временском року. Док целокупну реформу јавног превоза ћемо урадити ми, када будемо преузели одговорност за вођење града. Потпуно ћемо преусмерити токове његовог финансирања, успостављањем директне везе између послодаваца и града и на тај начин омогућити релативно константна средства за његово несметано функционисање. Док ћемо оне финансије које су се до сада издвајале из буџета града за јавни превоз и користиле само на његово одржавање, и даље издвајати али сада за његово унапређивање. Тако ће се Јавном превозу обезбедити скоро дупло више средстава како за његово функционисање тако и за његово осавремењивање, и тако ћемо радити дотле док га не направимо по мери човека.