Bezvizijski režim u Beogradu

09. Jun 2023.
Bezvizijski režim u Beogradu

Zbog laičkog vođenja politike, poverenje građana u javni prevoz ove gradske Vlasti neće vratiti nikada. Zbog njihovih postupaka, korišćenje javnog prevoza postalo je nepouzdano i nesnosno sa nikada nižim komforom. Umesto da su prvo napravili novi sistem pa tek onda porušili  stari, kako bi građanima tranzicija bila neosetna, oni su suprotno logici stvari uradili upravo obratno. Bez jasne vizije i  puta uveli su gradski prevoz u „bezvizijski“ režim sa još većim opterećenjem na gradski budžet.

Bez sistema kontrole vozila i vraćanja ručnog brojanja njihovih polazaka, doveli su do toga da se redovi vožnje preskaču i polaženje autobusa postane neredovno i nepouzdano. Građani zbog toga na stanicama moraju da čekaju autobuse u jako dugim vremenskim intervalima. Gužve u autobusima, zbog svega ovoga su postale česta pojava što sve zajedno dovodi do još nižeg komfora i nezadovoljstva prilikom korišćenja javnog prevoza. Poverenje građana se dodatno podriva i oprečnim izjavama gradonačelnika da će zbog nove naplate karata moći da se obnovi vozni park sa novih 500 autobusa i 100 tramvaja. Kako ovaj cenovnik karata nije ekonomsk već služi za vraćanje poverenja građana, po rečima Vlasti, samo sa njime nije moguće obnoviti vozni park. Na koji način se onda planira to, jedino ukoliko Vlasti ne planiraju povećanje cene karata u skorijoj budućnosti ili novo kreditno zaduživanje Beograda.

Apelujemo na gradske Vlasti da povećaju kontrolu polazaka vozila kako bi uticali na njihovu redovnost i tako smanjili gužve u njima i omogućili građanima da vozila čekaju u razumnom vremenskom roku. Dok celokupnu reformu javnog prevoza ćemo uraditi mi, kada budemo preuzeli odgovornost za vođenje grada. Potpuno ćemo preusmeriti tokove njegovog finansiranja, uspostavljanjem direktne veze između poslodavaca i grada i na taj način omogućiti relativno konstantna sredstva za njegovo nesmetano funkcionisanje. Dok ćemo one finansije koje su se do sada izdvajale iz budžeta grada za javni prevoz i koristile samo na njegovo održavanje, i dalje izdvajati ali sada za njegovo unapređivanje. Tako će se Javnom prevozu obezbediti skoro duplo više sredstava kako za njegovo funkcionisanje tako i za njegovo osavremenjivanje, i tako ćemo raditi dotle dok ga ne napravimo po meri čoveka.